marți, 16 noiembrie 2010

"Suntem ceea ce iubim" - Nichita Stanescu

Cu totii suntem definiti de ceea ce ne starneste afectiunea, ceea ce ne completeaza si definitiveaza; ne atrage ceea ce ni se pare ca ar oglindi sufletul, perceptiile , principiile si ambitiile noastre.
 In primul rand consider ca aceasta afirmatie trebuie extinsa si inspre domenii ce nu pot impartasi sau comunica verbal asemenea sentimente, sau macar nutri aceasta stare. Iubim si apreciem arta cu ale sale culori si nonculori, literatura cu tot cu sensuri si nonsensuri, natura cu ale ei capricii si a sa armonie si extindem aceasta dragoste tot mai mult inspre abstract. Iubim cunoasterea, frumusetea si insasi viata...
In plus, aceasta afirmatie mai poate fi privita dintr-o perspectiva psihologica. Din moment ce toti oamenii cu o stare psihica sanatoasa au o parere mereu pozitiva asupra sinelui, indiferent de natura lor adevarata, se poate spune si reversul "Iubim ceea ce suntem", dar nu ar fi mereu adevarat.
Desi eu consider ca noi suntem ceea ce iubim, este la fel de adevarat ca putem iubi si ceea ce nu suntem sau ceea ce nu ne defineste in vreun fel; putem iubi o persoana pentru faptul ca ne completeaza. Puntele mele slabe sa fie calitatiile ei si aceasta sa fie una din cauzele dragostei mele pentru ea.
In concluzie, eu cred ca experienta umana se bazeaza pe existenta si impletirea a doua aspecte profunde: dragostea si credinta. Dragostea oarba pentru viata si toate planurile ei si credinta justificata in potentialul uman si nelimitarea sa, credinta in stiinta si in capacitatiile individuale.

Nota : M-am apucat de un nou blog cu toate comentariile, sintezele, temele mele din liceu. Este in constructie, recunosc. Oricine ar fi interesat totusi, aici este adresa : http://ciornele.blogspot.com/ o sa public periodic.

19 comentarii:

  1. foarte bun comentariul Nichitei Stanescu, eram la ora de romana si ne'a dat pe moment tema asta si am copiat de aici :d ms ;;)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Suntem modelati si determinati de ceea ce iubim." (Goethe)
    deci Nichita l-a cam citat Goethe :).

    RăspundeţiȘtergere
  3. Mi-a placut creativitatea folosita in aceasta tema si faptul ca ai vorbit de la suflet. Ceea ce am observat eu si sper sa nu te deranjeze prea tare sunt conectorii. Ai inceput cu "In primul rand" dar nu ai terminat, si poti sa fii depunctat pentru chestia asta. Daca intr-un text folosesti "In primul rand", atunci fii sigur sa folosesti si ceilalti conectori "in al doilea rand" precum si "in ultimul rand" pentru a lua punctajul maxim.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma deranjeaza deloc o remarca de genul. Multumesc, o sa incerc sa tin cont de asta, pentru ca e greu sa iti dai seama cand faci o greseala.
      Si poate si mai greu e sa realizezi ca fiecare mai face greseli si sa accepte acest aspect.

      Ștergere
  4. excelent . bravo super , tine-o tot asa cu textele astea argumentative si comentarii

    RăspundeţiȘtergere
  5. ms am facut tema la lb romana cu asta :)

    fiti atenti ce desen stiu:
    O===[=====>

    RăspundeţiȘtergere
  6. Excelent....!!! sunteti cei mai tari. Va multumesc din suflet pentru aceasta argumentare!

    RăspundeţiȘtergere
  7. super frumos si mai ales ca vorbesti din inima se poate spune asa

    RăspundeţiȘtergere
  8. super frumos si mai ales ca vorbesti din inima se poate spune asa

    RăspundeţiȘtergere

Submit ExpressSearch Engine Placement Web Directory